.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فاطمه؛ یاس کبود نبوی
پس از زهرا علی بی‌‌هم زبان شد / اسیر امتی نامهربان شد
پس از زهرا علی بی‌‌هم زبان شد / اسیر امتی نامهربان شد

هوای مدینه تیره و تاریک است، یاس مدینه قدش خمیده شده و در خانه زهرا (س) غم و اندوه حمکفرماست آخر یگانه دختر رسول‌الله، کوثر ولایت در بستر بیماری است.

فاطمه‌ای که اجازه گریه کردن برای پدرش را نداشت، فاطمه‌ای که رسول خدا (ص) ام ابیها خطابش می‌کرد، مگر مسلمانی به چیست که اینگونه با فاطمه کردند و سیلی بر صورت فردی زدند که پیامبر خوشنودی و ناراحتی خود را در گرو خوشحالی و ناراحتی وی قرار داده بود.

چه زود صحبت‌های رسول خدا را فراموش کردند و یگانه دخترش را به باد تمسخر گرفتند و نتوانستند بین حق و باطل تشخیص درست دهند، گویی کر و کور شده‌اند که اینگونه در برابر دختر نبی ایستادند.

آری این مردم نمک خوردند و نمکدان شکستند و درباره قرآن و اهل بیت(ع) در امانت خیانت کردند و چه خوب از پیامبری رسول خدا(ص) تشکر کردند.

فاطمه(س) مدافع ولایت بود و جان خود را در مسیر ولایت فدا کرد و تنها در و دیوار خانه‌اش از مصیبت‌های وارد بر وی آگاه بودند.


کدامین شب از آن شب تیره‌تر بود / که زهرا حایل دیوار و در بود

ای مادر شیعیان مظلومیت تو با گمنامی بارگاهت صدچندان شد و هر عقل سلیمی با وقوع این اتفاق حقانیت گفتار و عملت را درک می‌کند.

گام‌های علی(ع) سست شده، آخر فاطمه وصیت کرده که شبانه به خاک سپرده شود. زینب(س) به دنبال پیکر مادر می‌دود ولی گریه‌هایش را در گلو حبس می‌کند تا نااهلانی که فاطمه(س) از شرکت آنها در مراسمش واهمه داشت بیدار نشوند.

بر سر علی(ع) و فرزندانش در آن شب چه گذشت؟ آخر دیگر فاطمه(س) در کنار علی(ع) نبود تا تکیه‌گاهش باشد و در مشکلات دلداریش دهد، زهرا امروز به دیدار پدرش می‌رود و از مردمی که از او دوری جستند و غربتی که برایش به وجود آوردند جدا می‌شود تا با آنها در قیامت دیدار کند...

علی(ع) تنها و با گام‌هایی که به زمین کشیده می‌شد به خانه می‌رود، ولی خانه با علی(ع) غریبگی می‌کند و علی(ع) با خانه غریبه است.

پس از زهرا علی بی‌هم زبان شد / اسیر امتی نامهربان شد

تو مظلوم بودی و علی(ع) از تو مظلوم‌تر، ولایت را از او گرفتند ولی او دم بر‌نیاورد تا خمی بر ابروی اسلام نیفتد.

ای بانوی بی‌حرم، حرمت تا ابد در حرم امن قلب‌ها و سینه‌های ما جا دارد و هر لحظه و ثانیه بر گرداگرد آن طواف می‌کنیم تا هر گونه پلیدی و زشتی از قلب‌ها زدوده شود.

به قول شریعتی خواستم بگویم فاطمه(س) دختر خدیجه بزرگ است دیدم فاطمه(س) نیست، خواستم بگویم که فاطمه(س) دختر محمد(ص) است دیدم که فاطمه (س) نیست، خواستم بگویم که فاطمه(س) همسر علی(ع) است دیدم که فاطمه (س) نیست، خواستم بگویم که فاطمه (س) مادر حسین(ع) است دیدم که فاطمه(س) نیست، خواستم بگویم که فاطمه (س) مادر زینب (س) است، باز دیدم که فاطمه(س) نیست.

نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست، فاطمه، فاطمه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.